REKLAMA

AGD - wybierz na Ceneo.pl
Obsługiwane przez usługę Blogger.

Słodko-pikantny sos chili





Słodko-pikantny sos chili

Każdy kto próbował kuchni azjatyckiej zetknął się z jakąś odmianą tego sosu. Ja się w nim zakochałam. Był taki czas, że dodawałam go niemal do wszystkiego. Po wielokrotnym przestudiowaniu listy składników doszłam do wniosku, że spróbuję przygotować go sama. Moją wersję podaję poniżej.

Ostrość sosu zależy od rodzaju i wielkości użytych papryczek. Można ją też regulować przez dodanie lub nie pestek z chili. W moich papryczkach nie było dużo pestek, więc dorzuciłam wszystkie. Uważam, że sos jest tylko lekko ostry, ale M. twierdzi, że jest dość pikantny. Cóż... Kwestia gustu ;)

Do przygotowania sosu, oprócz składników, obowiązkowe są jednorazowe rękawiczki. Szczególnie jeżeli nosicie soczewki kontaktowe...


Składniki:

10 czerwonych papryczek chili (u mnie 135g)
4-5 ząbków czosnku
350 ml wody + 50 ml do rozpuszczenia skrobi
150 g cukru
½ łyżeczki soli
sok z 2 limonek
70 ml octu ryżowego
4 płaskie łyżeczki skrobi kukurydzianej

Papryczki umyć, osuszyć.
Założyć jednorazowe rękawiczki.
Każdą papryczkę przeciąć na pół, usunąć pestki do miseczki (lub wyrzucić, jeżeli nie będą użyte do sosu) i bardzo drobno pokroić. Czosnek obrać, drobno posiekać.

Do garnka wlać wodę. Dodać cukier, chili, czosnek, sól. Doprowadzić do wrzenia, zmniejszyć moc i gotować 10 minut. Dodać ocet i sok z limonek, gotować jeszcze 5 minut.

Skrobię wymieszać z 50 ml wody, dodać do sosu. Wymieszać. Ponownie doprowadzić do wrzenia cały czas mieszając. Sos powinien wyraźnie zgęstnieć. Zdjąć z płyty, przelać do szczelnego naczynia. Przechowywać w lodówce do 2 tygodni lub zapasteryzować.


Smacznego!



Red Hot Chilli Domowy Wyrób

Brak komentarzy

Tu możesz wpisać swój komentarz :)

Gwiazdy

REKLAMA